lørdag den 22. juli 2017

Tørklæder i creative melange



Til strikkecafé hos Hønsestrik i Aalborg i foråret blev jeg inspireret til at strikke
de skønneste tørklæder i det überlækre garn Creative Melange.
Det er silkeagtigt blødt, men består af 95% bomuld og 5% Polyester.


Tørklædet i de viste blå farver er en fødselsdagsgave til en veninde
- og den blev vel modtaget. 

Tørklædet er strikket i et almindeligt zig zag mønster med farveskift
på hver 2. pind. Jeg laver ikke vendemasker, men strikker r i første maske også.
Hele tørklædet er strikket i retstrik.


Selve garnet er farveskiftegarn, og når så man strikker med 2 forskellige
farver garn, opnår man den flotte effekt.

Det røde tørklæde er til mig selv. 
Det blev færdigt på Mallorca, mens det grønne blev startet på Mallorca,
men blev færdigt efter jeg kom hjem.


Og så en lille anbefaling, hvis man er i nærheden af Nordjylland.
Vi besøgte Skulpturparken i Hune, og så disse flotte skulpturer, hhv træ og sand.
og mange flere. Rigtig flot - og et godt udflugtsmål, også hvis man fx skal have nogen 
med der bruger rollater og/eller kørestol/barnevogn eller lignende. 

Der er et stort område, hvor man kan spise medbragte madpakker, 
men der er også restaurant og cafe, og umiddelbart i nærheden ligger Hune Bageren,
der har en fremragende café. 
Hune ligger lige før Blokhus - til de ikke lokalkendte ;o)



3 kommentarer:

Strikkeglæde sagde ...

De er rigtig fine de tørklæder!! jeg kender ikke garnet, men det kan da være, at man skulle kigge nærmere på det :-)

Mette G. sagde ...

Tørklæderne er bare så smukke. Jeg er i gang med mit. Mit "tag med" strikketøj. Min mor er i gang med et i tykkere garn.

Strikkeheksen sagde ...

Hvor er de flotte, de tørklæder Mona - det er vist sådan et, du gav mig i gave. Det vil jeg glæde mig til at strikke, når jeg om laaaaaaaang tid er færdig med pigernes kjoler ☺ terrassestrik venter på bedre vejr ☺